Skomentuj Zbigniew Papiński 19.03.2011

Czy opłaca się otworzyć myjnię samochodową?

Czy opłaca się otworzyć myjnię samochodową?

O wciąż sporym potencjale rynku myjni samochodowych świadczą choćby olbrzymie korki, w których wielokrotnie tracimy mnóstwo czasu. Liczba aut nadal rośnie i mimo wysokich cen paliwa, natężenie ruchu nie spada.

Podstawą jest znalezienie odpowiedniej lokalizacji obiektu położonego blisko ruchliwej trasy lub centrum handlowego, a wtedy klientów nie powinno zabraknąć, o ile utrzymamy odpowiedni standard jakości i przystępne ceny. Zagrożeniem dla tego biznesu są wymagania związane z ekologią i można za łamanie przepisów zapłacić surową karę. Poza tym dla wielu osób barierą nie do przeskoczenia są wysokie koszty początkowe.

W takiej sytuacji pewnym rozwiązaniem może być franczyza. W tym przypadku na start wystarczy tylko posiadać około 80-120 tysięcy złotych (dwa stanowiska, myjnia parowa w systemie ecomyjnia.pl). Jeżeli chcemy prowadzić natomiast biznes na szerszą skalę, kwota przekroczy pół miliona złotych.

Więcej na ten temat mówią w poniższym nagraniu szefowie dwóch sieci franczyzowych: Sławomir Decewicz oraz Marek Karafioł.

Komentarze

PKP Cargo, mimo wielu wyzwań, utrzymuje wysoką rentowność

PKP Cargo, mimo wielu wyzwań, utrzymuje wysoką rentowność

W rok od giełdowego debiutu PKP Cargo zwiększyło swój udział w rynku do ponad 50 proc. Największy polski przewoźnik zainwestował w tym roku już ćwierć miliarda złotych w modernizację i zakup taboru, ogłosił też, że zamierza przejąć kilku zagranicznych przewoźników. Jak podkreślają przedstawiciele PKP Cargo, spółka mimo wielu wyzwań na rynku zwiększa zyski.
To nie koniec wsparcia dla rolników dotkniętych embargiem

To nie koniec wsparcia dla rolników dotkniętych embargiem

Zastój na rynku czekolady. Ten rok nie przyniesie przełomu

Zastój na rynku czekolady. Ten rok nie przyniesie przełomu

Polska bez rosyjskiego gazu? To całkiem możliwe

Polska bez rosyjskiego gazu? To całkiem możliwe

W ciągu 4-5 lat Polska będzie mogła zdecydowanie zdywersyfikować dostawy gazu – ocenia prof. Marek Ziółkowski, przewodniczący senackiej Komisji Gospodarki Narodowej. Warunkiem jest rozbudowa infrastruktury – chodzi nie tylko o terminal LNG, lecz także o interkonektory łączące Ukrainę, Polskę i cały region z krajami zachodu.
pokaż więcej