Skomentuj Zbigniew Papiński 19.03.2011

Czy opłaca się otworzyć myjnię samochodową?

Czy opłaca się otworzyć myjnię samochodową?

O wciąż sporym potencjale rynku myjni samochodowych świadczą choćby olbrzymie korki, w których wielokrotnie tracimy mnóstwo czasu. Liczba aut nadal rośnie i mimo wysokich cen paliwa, natężenie ruchu nie spada.

Podstawą jest znalezienie odpowiedniej lokalizacji obiektu położonego blisko ruchliwej trasy lub centrum handlowego, a wtedy klientów nie powinno zabraknąć, o ile utrzymamy odpowiedni standard jakości i przystępne ceny. Zagrożeniem dla tego biznesu są wymagania związane z ekologią i można za łamanie przepisów zapłacić surową karę. Poza tym dla wielu osób barierą nie do przeskoczenia są wysokie koszty początkowe.

W takiej sytuacji pewnym rozwiązaniem może być franczyza. W tym przypadku na start wystarczy tylko posiadać około 80-120 tysięcy złotych (dwa stanowiska, myjnia parowa w systemie ecomyjnia.pl). Jeżeli chcemy prowadzić natomiast biznes na szerszą skalę, kwota przekroczy pół miliona złotych.

Więcej na ten temat mówią w poniższym nagraniu szefowie dwóch sieci franczyzowych: Sławomir Decewicz oraz Marek Karafioł.

Komentarze

Własny kawałek ziemi w górach czy nad jeziorem. Gdzie warto kupić działkę w Polsce?

Własny kawałek ziemi w górach czy nad jeziorem. Gdzie warto kupić działkę w Polsce?

Sezon działkowy w pełni, dlatego ci, którzy dotychczas nie zostali szczęśliwymi posiadaczami tego typu gruntu, częściej rozglądają się po rynku nieruchomości. Niestety tej wiosny wyjątkowo nie
Ślepe kuchnie, prawo do słońca. Przepisy techniczno-budowlane, które są zmorą inwestorów

Ślepe kuchnie, prawo do słońca. Przepisy techniczno-budowlane, które są zmorą inwestorów

Polskie kosmetyki hitem eksportowym. Oto firmy, dla których nie ma granic

Polskie kosmetyki hitem eksportowym. Oto firmy, dla których nie ma granic

Nie tylko jabłka i wieprzowina. Zobacz zaskakujące polskie hity eksportowe

Nie tylko jabłka i wieprzowina. Zobacz zaskakujące polskie hity eksportowe

Polski eksport ciągle rośnie. Według danych GUS za 2015 r., wartość sprzedaży za granicę wzrosła o 7.8 proc. Naszym hitem jest oczywiście żywność, jednak nie tylko  artykułami rolno-spożywczymi polski
pokaż więcej