8
Jacek Bereźnicki 06.02.2014

Największa polska firma ochroniarska na sprzedaż. W tle rynek wart 7 mld zł

Największa polska firma ochroniarska na sprzedaż. W tle rynek wart 7 mld zł

fot: facebook.com/zyjbezpiecznie

Zmiana na fotelu prezesa Konsalnet SA wskazuje, że sprzedaż największej polskiej firmy w branży ochroniarskiej jest bardzo blisko.

Jak informuje Rzeczpospolita, wieloletniego prezesa spółki, Adama Pawłowicza zastąpił Jacek Pogonowski z funduszu inwestycyjnego Value4Capital Eastern Europe, który ma pakiet kontrolny Konsalnetu.

Na pewno powodem zmiany, nie były wyniki Konsalnetu. W zeszłym roku, mimo iż wynik jest nieco poniżej oczekiwań, to udało się  utrzymać  stabilną, mocną pozycję grupy na rynku – mówi Pawłowicz.

Jak przekonują cytowani przez gazetę anonimowi informatorzy, zmiany w zarządzie spółki mają umożliwić funduszowi bezpośrednie zarządzanie Konsalnetem w związku z przygotowywaną sprzedażą potentata usług ochroniarskich.

O poważnych przetasowaniach na wartym 7 mld zł rynku mówi się od dłuższego czasu. W listopadzie 2013 roku Forbes informował, że na przejęciem Konsalnetu są zainteresowani dwaj światowi potentaci tej branży: hiszpański Prosegur oraz skandynawski Securitas.

W Polsce działa ok. 2,5 tys. firm ochroniarskich, a zatrudnienie w tej branży jest oceniane na ok. 300 tysięcy osób.

Konsalnet zajmuje pierwsze miejsce wśród polskich firm ochroniarskich, ale po piętach depcze mu Solid Security. Obie spółki notują roczne obroty w granicach 750 mln złotych. Pod koniec stycznia prezes Solida, Andrzej Szymanowski zapowiedział przejęcie od swego głównego rywala działu monitoringu, co dałoby tej spółce pozycję niekwestionowanego lidera w Polsce w tym segmencie. Sprawy nie skomentował prezes Konsalnetu.

8 Co sądzisz? Zajrzyj do komentarzy

Komentarze8

Popularne Najnowsze

eee 14 maja 2014 01:50:10
5 2
solid security to jeden wielki syf wyzysk ludzi powinien byc zamkniety
Pokaż cały komentarz
Ar 25 lutego 2014 08:43:31
4 2
Solid doprowadzi do kolejnego bezrobocia jak uda mu sie przjac klientow z konsalnetu. Solid to nieudolnosc. Firma oszukujaca fiskusa, nie potrafi dac umowy o prace, daje umowe o prace na najnizsza srednia krajowa, nastepne daje umowe zlecenie, ktorego juz pracownik po zobaczenia juz niegdy nie zobaczy. Nie wyplacaja pelnch wyplat. Jakby fiskus sie wziol porzadnie za solid ten by zbankrutowal za nieplacenie podatkow.
Pokaż cały komentarz
piotr 7 kwietnia 2014 21:42:06
1 0
A która agencja jest fer wobec swoich pracowników, każdy tylko patrzy aby nachapać się do siebie a robole niech tyrają po 16 godzin dziennie , i mówią że pracownicy zarabiaja po 2500pln miesiecznie , ale żaden nie powie że wyrabia norme 2 etatów
Pokaż cały komentarz
Gość 20 grudnia 2015 21:33:18
1 0
Solid to tylko wyzysk pracownika,jedyne wyjście to podać tą firme do sadu pracy
Pokaż cały komentarz
asOtfvungm 27 lipca 2016 12:56:20
0 0
http://viagrasoftonline.xyz/ - viagra soft http://losartanhydrochlorothiazide.webcam/ - losartan hydrochlorothiazide http://lexapro10mg.top/ - visit website http://buy-propecia.trade/ - propecia http://cialis-generic.trade/ - cialis pharmacy
Pokaż cały komentarz
Ruch organiczny w służbie e-commerce. Pozycjonowanie kluczem do wzrostu sprzedaży w sklepie internetowym

Ruch organiczny w służbie e-commerce. Pozycjonowanie kluczem do wzrostu sprzedaży w sklepie internetowym

W polskim Internecie aktywnie działa ponad 15000 sklepów. Przy wciąż rosnącej konkurencji ładna witryna to za mało, by odnieść sukces w branży. Koniecznością są specjalistyczne działania z zakresu marketingu internetowego, które skutecznie wpłyną na zwiększenie zyskowności każdego e-sklepu.
Ciemna strona gospodarki. Skarbówka chce odebrać oszustom radość z szampana na Kajmanach

Ciemna strona gospodarki. Skarbówka chce odebrać oszustom radość z szampana na Kajmanach

Koszulki, opaski i torby z egzorcyzmami. Zobacz, na czym potrafią zarabiać duchowni

Koszulki, opaski i torby z egzorcyzmami. Zobacz, na czym potrafią zarabiać duchowni

Zakazane reklamy, czyli jak firmy łamały Kodeks Etyki Reklamy

Zakazane reklamy, czyli jak firmy łamały Kodeks Etyki Reklamy

Wyuzdanie, dyskryminacja, wprowadzanie w błąd… to tylko niektóre z przewinień, za które w tym roku reklamy znikały z polskich anten i billboardów. Oto zbiór kampanii, które w tym roku naruszyły Kodeks Etyki Reklamy.
pokaż więcej