5 20.07.2016

Ruch organiczny w służbie e-commerce. Pozycjonowanie kluczem do wzrostu sprzedaży w sklepie internetowym

Ruch organiczny w służbie e-commerce. Pozycjonowanie kluczem do wzrostu sprzedaży w sklepie internetowym

W polskim Internecie aktywnie działa ponad 15000 sklepów. Przy wciąż rosnącej konkurencji ładna witryna to za mało, by odnieść sukces w branży. Koniecznością są specjalistyczne działania z zakresu marketingu internetowego, które skutecznie wpłyną na zwiększenie zyskowności każdego e-sklepu.

Najbardziej pożądany, pochodzący z naturalnych, darmowych wyników wyszukiwania Google rodzaj wejść na stronę www, to nic innego, jak ruch organiczny. Bardzo wartościowy i ukierunkowany najskuteczniej konwertuje, a walkę o jego pozyskanie toczą sklepy internetowe z wszelkich branż, świadome, że to właśnie tego rodzaju odwiedziny są kluczem do sukcesu w złapaniu klienta. Zwiększenie liczby wejść organicznych nie jest prostym zadaniem, jednak odpowiednie metody pozycjonowania pozwalają na jego skuteczną realizację – poświęcenie czasu i ciężkiej pracy przekłada się na to, co dla każdego sklepu najważniejsze – wzrost sprzedaży.

 

Myśl szeroko!

Wysokie pozycje na kluczowe frazy z branży to dążenie każdego sklepu online. Warto pamiętać, że, oprócz tego, niezwykle istotny dla sklepów jest tzw. long tail, czyli pozycjonowanie szerokie. Oznacza ono pozycjonowanie całego asortymentu sklepu (a więc dużej liczby szczegółowych fraz) i często generuje nawet połowę zysków w sklepie. Jak to możliwe?

Słowa z długim ogonem, choć są rzadziej wyszukiwane przez potencjalnych klientów, cechują się dużym współczynnikiem konwersji. Posłużmy się przykładem: użytkownik, wertujący Internet pod hasłem sukienki na wesele, być może szuka tylko inspiracji, informacji o trendach czy porad odnośnie odpowiedniej kreacji. Dużo większa szansa, że osoba, która swoje zapytanie doprecyzowała o markę, model, krój czy kolor sukienki jest faktycznie zainteresowana jej kupnem.

 

Jak to zrobić?

Do zwycięstwa w wyścigu o pierwsze pozycje prowadzi długa droga, wymagająca systematyki i profesjonalizmu. Na sukces składa się wiele rozmaitych czynników z zakresu struktury witryny, budowy naturalnego profilu linkowania i wartościowego content marketingu. W pozycjonowaniu szerokim kluczowa jest kwestia optymalizacji całego sklepu – stron kategorii oraz kart produktowych. Jest kilka spraw, o które warto zadbać jak najszybciej, by zyskać przychylność algorytmów wyszukiwarki. Na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności?

1. Stwórz prawidłowe title i description – po pierwsze, muszą być unikalne. Tytuł powinien zawierać nazwę podstrony, kategorii, produktu, a opis – ich krótką (max. 160 znaków), możliwie precyzyjną charakterystykę.

2. Zredaguj nazwy produktów tak, by zawierały kluczowe informacje o nich – nie tylko model, ale także określenie kategorii oraz koloru lub innej charakterystycznej cechy. Oczywiście nie przesadzaj z długością!

3. Zadbaj o to, by struktura adresów URL była jak najbardziej czytelna – pozbądź się z nich nic niemówiących wartości i parametrów. Niech zawierają one istotne frazy, nazwy produktów czy kategorii – tak skonstruowane będą dla użytkownika jasną wskazówką odnośnie tego, gdzie na stronie się znajduje.

4. Jeśli już jesteśmy przy przejrzystości i uporządkowaniu, pamiętaj o tzw. okruszkach, czyli breadcrumbs. Nie pozwolą one zgubić się żadnemu użytkownikom w Twoim sklepie. Do tego: pozwolą nasycić witrynę kluczowymi słowami i zapewnią jakościowe linkowanie wewnątrz witryny.

5. Pamiętaj – content is the king. I nie ma krzty przekłamania w tym wszechobecnym sloganie. Postaw na treści – dużo i dobre jakości. Dotyczy to zarówno opisów produktów oraz kategorii, jak i stron informacyjnych, poradnikowych czy blogowych. Dlaczego to takie ważne? Odpowiedź jest prosta – żeby w oczach Google wyróżnić się w gąszczu konkurencji. Nie warto posługiwać się w swoim sklepie opisem produktu, który znajduje się również w kilkunastu innych – sprawi on, że zginiemy w tłumie niezauważeni.

6. Porządkuj treści, stosując nagłówki – to one informują roboty Google o istotnych kwestiach. W najważniejszym z nich – nagłówku h1 – umieść nazwę kategorii lub podstrony albo zamieść słowo kluczowe.

Lista kwestii optymalizacyjnych jest o wiele dłuższa, a to wciąż nie koniec. Drugim z fundamentów skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego jest link building, czyli linkowanie. Dla wyszukiwarki Google odnośniki, prowadzące do strony są pewnego rodzaju głosem zaufania od innych witryn, dlatego niezwykle istotna jest ich wysoka jakość i naturalność. Masowe, nieprzemyślane działania mogą spowodować więcej szkód niż pożytku, włączając w to karę od Google (tzw. filtr), za sprawą której na próżno szukać witryny na, nawet najbardziej odległych od pierwszej 10, pozycjach. Odpowiednia praca nad link buildingiem wymaga systematyki, profesjonalizmu i fachowej wiedzy.

5 Co sądzisz? Zajrzyj do komentarzy

Komentarze5

Popularne Najnowsze

Tor 20 sierpnia 2016 21:45:15
0 0
earn 5$ free http://ulinks.net/8fad2
Pokaż cały komentarz
Slavis Tłumaczenia 21 lipca 2016 09:12:50
1 1
Bardzo ważna jest umiejętna lokalizacja czyli tłumaczenie takich stron internetowych.
Pokaż cały komentarz
Dlaczego warto inwestować w towary ze zwrotów?

Dlaczego warto inwestować w towary ze zwrotów?

Zastanawiasz się nad założeniem własnego biznesu, ale nie jesteś pewien, czy na tym nie stracisz? Postaw na sprawdzony pomysł – zainwestuj w towary ze zwrotów.
Optymalizacja kosztów druku

Optymalizacja kosztów druku

Co robią pracownicy na służbowych komputerach?

Co robią pracownicy na służbowych komputerach?

Mocny smartfon Huawei P9 lite dla każdego

Mocny smartfon Huawei P9 lite dla każdego

P9 lite to telefon bardzo wszechstronny, który spełnia swoją rolę w różnorodnych warunkach. Szybki Internet? Dobre zdjęcia? Rozwiązania biznesowe? To wszystko znajdziesz w smartfonie Huawei!
pokaż więcej