1 Rafał Mościcki 13.08.2012

Biznesmeni nie żałują grosza na partie polityczne

Biznesmeni nie żałują grosza na partie polityczne
przejdź do galerii

Partie polityczne w Polsce utrzymują się głównie z subwencji, jakie otrzymują z budżetu państwa. Jednak wielu obywateli decyduje się na finansowe poparcie, traktując zasilanie partyjnej kasy jako inwestycję, która często jednak okazuje się zupełnie nietrafiona. O finansowym wspieraniu partii politycznych pisze "Rzeczpospolita".

Dlaczego przekazują swoje środki na polityczne cele? Wiele osób wspiera partie lub konkretnych kandydatów z powodów ideologicznych lub sympatii - czytamy w dzienniku. "Rz" analizuje publikowane w internecie listy wspierających finansowo partie polityczne. Wśród nich jest wielu przedstawicieli biznesu.

Wojciech Malusi, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, wsparł fundusz wyborczy Ruchu Palikota kwotą 500 zł, jednak nie kryje w "Rz" rozczarowania tą inwestycją.

Henryk Orfinger, współwłaściciel Laboratorium Kosmetycznego dr Irena Eris wpłacił na rzecz PO 20 tys. zł, podobnie Jan Smela, szef działającej w branży IT firmy Ericpol Telekom, oraz Piotr Freyberg, członek rady nadzorczej Złomreksu i dyrektor generalny 3M Poland (dał 10 tys. zł) - wymienia "Rz".

Na liście darczyńców PO jest również Janusz Filipiak z Krakowa (15 tys. zł), jednak przedstawiciele Comarchu poinformowali dziennik, że jest to członek rodziny prezesa krakowskiej firmy IT, a nie on sam. Fundusze PiS zasilił kwotą 15 tys. zł Maciej Ameljan, wiceprezes Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej.

"Rzeczpospolita" wymienia jeszcze wiele znanych nazwisk, które finansowo wsparły partie politycznej, jednak wielu z nich nie uznaje swojej działalności za powód do chwały.

1 Co sądzisz? Zajrzyj do komentarzy

Komentarze1

Popularne Najnowsze

Gość 13 sierpnia 2012 16:33:12
0 0
lobbowanie ala USA. Tylko teraz sie tym chwalą.
Pokaż cały komentarz
Wywiad z Tomaszem Pawlikowskim,  Prezes Publicis Communication

Wywiad z Tomaszem Pawlikowskim, Prezes Publicis Communication

Dlaczego zdecydowałeś się wziąć udział w Marketing Summit w Krakowie?W Polsce potrzebne są inicjatywy dla ludzi marketingu i poruszanie tematów, wykraczających poza samą komunikację. Dialog o wpływie
Biznesowy savoir-vivre, czyli jak robić międzynarodowe interesy

Biznesowy savoir-vivre, czyli jak robić międzynarodowe interesy

Własny kawałek ziemi w górach czy nad jeziorem. Gdzie warto kupić działkę w Polsce?

Własny kawałek ziemi w górach czy nad jeziorem. Gdzie warto kupić działkę w Polsce?

Ślepe kuchnie, prawo do słońca. Przepisy techniczno-budowlane, które są zmorą inwestorów

Ślepe kuchnie, prawo do słońca. Przepisy techniczno-budowlane, które są zmorą inwestorów

Architekci i deweloperzy narzekają na otoczenie prawne procesu inwestycyjnego. Ich zdaniem przepisy techniczno-budowlane nie radzą sobie z rzeczywistością. Rząd PiS postanowił właśnie zmienić rozporz
pokaż więcej