3 Rafał Mościcki 17.12.2012

Kogo najchętniej zatrudniają dziś pracodawcy?

Kogo najchętniej zatrudniają dziś pracodawcy?
przejdź do galerii

Z najnowszego raportu Monster Worldwide Polska wynika, że najłatwiej o pracę w branży IT, finansach i księgowości, sprzedaży oraz sektorze usług dla biznesu. Szczegóły prezentujemy na załączonych slajdach...

- Mimo rosnącego bezrobocia, pracodawcy mają wciąż problem ze znalezieniem specjalistów z danej dziedziny wykazujących się kierunkowym wykształceniem i doświadczeniem w branży oraz biegłą znajomością języków obcych. Znajomość języka angielskiego to jedno z najbardziej podstawowych i powszechnych wymagań. Jednak jeden język obcy już nie wystarcza. Warto znać inne bardziej niszowe języki. Coraz częściej wymagana jest płynna znajomość dwóch języków obcych – podsumowuje Małgorzata Majewska, marketing manager w Monster Worldwide Polska.

Pracodawcy zwracają również coraz większą uwagę na takie cechy jak komunikatywność, umiejętność pracy w grupie, umiejętność zarządzania projektami, skuteczne zarządzanie czasem czy inteligencja emocjonalna pracownika w aspekcie współpracy z innymi. Brak takich kompetencji utrudnia rozwój i awans na wyższe stanowiska. Konieczne jest zatem nieustanne kształcenie się i doszkalanie zarówno pogłębianie wiedzy specjalistycznej, jak i nauka języków czy trenowanie kompetencji miękkich - czytamy w podsumowaniu badania.

Raport polegał na analizie 3 298 ogłoszeń o pracę zamieszczonych na portalu monsterpolska.pl od sierpnia do listopada 2012.

3 Co sądzisz? Zajrzyj do komentarzy

Komentarze3

Popularne Najnowsze

Jerzy 14 marca 2015 16:43:32
0 0
Ciekawe który Niemiec, u siebie w kraju, sili się na rozmowę w innym języku niż ojczysty?! Tylko w POLSCE trzeba być poliglotą żeby dostać pracę, płaca to już inna beka śmiechu! Zdziwieni są że ludzi do pracy nie ma! Pracują za konkretny szmal wszędzie tylko nie w POlsce! Niech już przyjdzie Putin, będzie przynajmniej wiadomo jaki język szlifować.
Pokaż cały komentarz
Ruch organiczny w służbie e-commerce. Pozycjonowanie kluczem do wzrostu sprzedaży w sklepie internetowym

Ruch organiczny w służbie e-commerce. Pozycjonowanie kluczem do wzrostu sprzedaży w sklepie internetowym

W polskim Internecie aktywnie działa ponad 15000 sklepów. Przy wciąż rosnącej konkurencji ładna witryna to za mało, by odnieść sukces w branży. Koniecznością są specjalistyczne działania z zakresu marketingu internetowego, które skutecznie wpłyną na zwiększenie zyskowności każdego e-sklepu.
Ciemna strona gospodarki. Skarbówka chce odebrać oszustom radość z szampana na Kajmanach

Ciemna strona gospodarki. Skarbówka chce odebrać oszustom radość z szampana na Kajmanach

Koszulki, opaski i torby z egzorcyzmami. Zobacz, na czym potrafią zarabiać duchowni

Koszulki, opaski i torby z egzorcyzmami. Zobacz, na czym potrafią zarabiać duchowni

Zakazane reklamy, czyli jak firmy łamały Kodeks Etyki Reklamy

Zakazane reklamy, czyli jak firmy łamały Kodeks Etyki Reklamy

Wyuzdanie, dyskryminacja, wprowadzanie w błąd… to tylko niektóre z przewinień, za które w tym roku reklamy znikały z polskich anten i billboardów. Oto zbiór kampanii, które w tym roku naruszyły Kodeks Etyki Reklamy.
pokaż więcej